Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niekonsekwencja w handlu alkoholem w sieci

30 lipca 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Ustawodawca dostarczył internetowym sprzedawcom napojów wyskokowych argumentu sugerującego, że działają legalnie.

Przepisy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nie dopuszczają sprzedaży piwa czy wina w internecie. A sądy administracyjne podtrzymują decyzje gmin o cofnięciu koncesji, gdy przedsiębiorca w ten sposób sprzedaje trunki.

Tymczasem w nowej ustawie o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać za kilka miesięcy, ustawodawca odnosi się do sprzedaży alkoholu w internecie, jakby była normą.

Ministerstwo Zdrowia od lat walczy z internetowym handlem alkoholem.

– Przepisy nie odnoszą się wprost do możliwości sprzedaży napojów alkoholowych za pośrednictwem internetu – przyznaje Krzysztof Bąk, rzecznik Ministerstwa Zdrowia. Tłumaczy, że handel takimi wyrobami wymaga uzyskania zezwolenia. A ono pozwala np. na sprzedaż w określonym punkcie sprzedaży.

Przedsiębiorcy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9902

Wydanie: 9902

Spis treści
Zamów abonament